Po desiatich rokoch experimentov vynašiel Jacob Schweppe prvý priemyselný spôsob, ako zachytiť a zakonzervovať bublinky vo fľaši (proces sýtenia oxidom uhličitým). Jeho vynález, Schweppe´s Soda Water sa stretol s okamžitým úspechom, bol uznávaný elitnými lekármi a predávaný (prevažne v lekárňach) ako liek proti mnohým chorobám. Pri založení spoločnosti Schweppes v roku 1783 v Ženeve položil ako vynálezca bubliniek tiež základ modernému priemyslu nealkoholických nápojov.
Iba polstoročie po svojom založení sa značka Schweppes stala oficiálnym dodávateľom britskej kráľovskej rodiny, vrátane Vojvodkyne z Kentu a princeznej Viktórie, ktorá sa do nápojov Schweppes priam zamilovala.
Schweppes sa stal oficiálnym nápojom Svetovej výstavy v Londýne roku 1851: predalo sa ho milión fliaš! Celá udalosť sa konala v Londýne, v budove špeciálne zrekonštruovanej pre túto príležitosť, nazvanej Krištáľový palác. Jeho bránami prúdili návštevníci z celého sveta a Schweppes poskytoval svoju sódu po celý deň. Fontána, ktorá stála priamo pri vchode do areálu, sa stala dôležitým prvkom dizajnu značky a jej reminiscenciu môžete vidieť na baleniach Schweppes až dodnes.
Príchute Indian Tonic Water a Ginger Ale, ktoré si môžete vychutnať i dnes, boli predstavené práve v roku 1870. Unikátna chuť Indian Tonicu je inšpirovaná britskou koloniálnou praxou, keď sa chinín používal ako protijed pri nakazení maláriou. A pretože chinín dodáva nápoju horkú chuť, anglickí kolonialisti v Indii ho miešali s ginom a limetou. Po návrate domov na svoj zvyk nezanevreli a tento koktail sa stal razom veľmi obľúbeným vo všetkých kútoch Spojeného kráľovstva.
Okolo roku 1900 začala spoločnosť Schweppes s intenzívnejšou reklamou, pri ktorej využívala najrôznejšie vizuály pre podporu svojej ponuky vysokokvalitných produktov. Na Svetovej výstave v Paríži získal Schweppes za ikonickú sódu hned tri medaily – zlatú, striebornú a bronzovú.
V búrlivých dvadsiatych rokoch sa biznis ďalej rozširoval nielen v domovine, ale aj v zahraničí. Počas obdobia svojho rozvoja Schweppes neustále informoval zákazníkov o produktoch pomocou sofistikovaných a štýlových reklám, ktoré pre podporu značky využívali veľmi atraktívny nástroj: obrázky nahých dievčat!
Dvadsiate a tridsiate roky 20. storočia boli hrdým svedkom šťastných udalostí: predstavenia chutí Grapefruit, Lemon a perlivej Orange.
V dôsledku vojny a nadchádzajúcich udalostí boli Schweppes a jeho konkurenti iba na prídel a dokonca z dôvodu upustenia od etikiet úplne zmizli z trhu. Ale reklama spoločnosti Schweppes sa nezastavila. Zákazníci boli uistení, že ich zabehnutá obľúbená značka bude čoskoro späť, a že život sa vráti do normálu.
8. júna 1946, počas Víťazného pochodu, spustil Schweppes svoju kampaň „Schweppervescence“. Schweppervescence, úplne nové slovo, ktoré môžeme s trochou nadsadenia preložiť ako „Schweppešumenie“, je procesom, ktorý trvá od otvorenia fľaše až do jej úplného vypitia.
Keď sa po vojne dňa 1. februára 1948 opätovne spustil slobodný trh, Schweppes bol konečne znova voľne predajným artiklom. Pod svojím názvom a vlastnou etiketou.
V päťdesiatych rokoch prišla na rad kampaň Schweppshire, grófstvo Schweppské. Schweppshire bolo úchvatnou záležitosťou: brilantná reklama, z ktorej sa stala stálica. Do Spojených štátov však dorazil Commander Whitehead. Tento vysoký a pohľadný britský džentlmen s červenými námorníckymi fúzmi sa udržal po celé dve desaťročia a pevne stabilizoval pozíciu značky Schweppes. V iných krajinách sa Schweppes spojil so známymi kreatívnymi osobnosťami, akými boli napríklad Siné, Stephen Potter, George Him či Leupin.
Prvého mája roku 1957 boli svetu predstavené dve nové príchute: Bitter Orange a Bitter Lemon. Ich vznik bol umožnený vďaka novým znalostiam spracovania ovocia v perlivých nápojoch. Najmä druhá menovaná príchuť sa stretla s veľkým úspechom a vytvorila tak veľmi podstatný nový obchodný smer celej firmy.
Škandinávci hľadali ideálny doplnok ku svojim domácim načierno páleným vodkám. Schweppes sa nezľakol výzvy a vytvoril ten najlepší drink pre uspokojenie požiadaviek zákazníkov. Takto prišiel na svet Russchian – tajomne bohaté spojenie chutí, prinášajúce vôňu lesných plodov, bylinkové tóny a náznaky autentickej horkosladkej chuti. Russchian, to je naozaj schweppský výtvor.
V osemdesiatych rokoch prišla na svet nová kampaň – Schwepping – a jej úspech bol ohromný!
Deväťdesiate roky sa niesli v znamení celoeurópskej kampane: „Osloboďte v sebe Schhh…“
V roku 1998 bola spustená slávna Cliveova kampaň a svet tak objavil Clivea, leopardí kožuch. S pomocou zobrazenia tradičného britského symbolu, stelesňujúceho hrdosť, spôsobilosť a silu, tak Schweppes verejne oznámil návrat k svojim koreňom. Svet bol očarený.
Celoeurópska kampaň predstavila nádhernú Nicole Kidman ako novú ambasádorku značky Schweppes. Reklamný spot sa natáčal v Indii pod taktovkou indického režiséra Shekhara Kapura.
Nová elegantná a oslňujúca múza: Uma Thurman. Schweppes nechal túto hollywoodskú divu zažiariť vo sviežej a zmyselnej reklamnej kampani, ktorú vytvoril preslávený David LaChapelle. „Hej… čo ste čakali?“
Schweppes sa opäť vracia ku koreňom. Posilňujeme odkaz nášho dlhého dedičstva, inovatívnej duše i remesla pri vytváraní dlhotrvajúcej intenzívnej chute. Originálny a prémiový nápoj.